Ayat

"Dan orang-orang yg beriman lelaki dan perempuan sebahagian mereka (adalah) menjadi penolong bagi sebahagi yang lain. Mereka menyuruh mengerjakan yang makruf , mencegah dari yang mungkar, mendirikan sembahyang, menunaikan zakat, dan mereka taat kepada Allah dan Rasulnya. Mereka itu akan diberi rahmat oleh Allah; Sesungguhnya Allah maha perkasa lagi maha bijaksana."
" Allah menjanjikan kepada org-org yg mukmin lelaki dan perempuan akan mendapat syurga yang dibawahnya mengalir sungai2 kekal mereka didalamnya, dan mendapat tempat2 yg bagus di syurga 'Adn. Dan keredhaan Allah adalah lebih besar. Itu adalah keberuntungan yang besar"....surah At Taubah. Ayat 71 dan 72

12 June 2011

USRAH PERDANA DEWAN MUSLIMAT PAS KAWASAN KAMPAR

Assalamualaikum semua, dah lama saya tidak menulis di sini. Apa khabar semua? Mudah-mudahan semua dalam inayah dan taufik Allah Taala. 

Untuk pengetahuan muslimat semua, sama ada ahli PAS yang baru atau yang dah kutai, setiap minggua ada pengajian di Pusat Khidmat Masyarakat Tualang Sekah. Semau ustaz yang muktabar dijemput untuk menyampaikan kuliah mereka berkaitan tajuk-tajuk yang ada hubungkaitnya dengan jamaah kita iaitu PAS. 
Jadi kepada semua ahli, moh le kita ke sana. 

Hari Jumaat lepas iaitu 10 Jun saya sempat menghadiri Liqa' al Fikri di Markaz Tarbiah Air Kuning. Ustaz Siddiq Nor diamanahkan untuk menyampaikan kuliah maghrib. Antara intisari kuliah beliau ialah berkaitan perjuangan kita untuk memartabatkan ketuanan Islam di bumi Malaysia. Untuk pengetahuan AJK Muslimat Kawasan seramai 18 orang AJK dijemput hadir  bagi setiap Dewan. Kata beliau dalam kuliahnya jihad yang paling tinggi ialah jihad dalam pilihanraya untuk mendapatkan kuasa kerana dengan kuasa kita dapat melaksanakan amar makruf dan nahi muingkar. 

Jadi, perkara-perkara lain juga penting sebagai aksesori dalam merealisasikan hasrat itu. Jadi janganlah perlekehkan kumpulan marhaban, kelas masak, baca Yasin, ziarah kebajikan dan lain-lain kerana semua ini untuk memperkasakan jamaah PAS khususnya Muslimat.

IKLAN PENTING :

Lajnah Tarbiah dan Perkaderan Dewan Muslimat PAS Kampar  akan mengadakan USRAH PERDANA seperti ketentuan di bawah :

Tarikh                      :   3 Julai, 2011 / 1 Shaaban 1432
Tempat                    :    Markaz Tarbiah Taman Melayu Jaya
Masa                        :   9 pagi
Sasaran                    :   Semau AJK Muslimat Kawasan
                                     Semua JK Muslimat Cawangan
                                     Ahli-ahli Muslimat PAS cawangan 
Murabbi jemputan  :   Al Fadhil Ustaz Hisham Mohd Ali

Semoga program ini berupaya menyatuakn fikrah dan menjana kekuatan Muslimat di semua peringkat bag
menghadapi PRU 13 yang bakal tiba tidak berapa bulan lagi.

No comments:

Post a Comment