Ayat

"Dan orang-orang yg beriman lelaki dan perempuan sebahagian mereka (adalah) menjadi penolong bagi sebahagi yang lain. Mereka menyuruh mengerjakan yang makruf , mencegah dari yang mungkar, mendirikan sembahyang, menunaikan zakat, dan mereka taat kepada Allah dan Rasulnya. Mereka itu akan diberi rahmat oleh Allah; Sesungguhnya Allah maha perkasa lagi maha bijaksana."
" Allah menjanjikan kepada org-org yg mukmin lelaki dan perempuan akan mendapat syurga yang dibawahnya mengalir sungai2 kekal mereka didalamnya, dan mendapat tempat2 yg bagus di syurga 'Adn. Dan keredhaan Allah adalah lebih besar. Itu adalah keberuntungan yang besar"....surah At Taubah. Ayat 71 dan 72

05 October 2009

Suami Ketua Muslimat PAS Kampar Masuk hospital

by:Rajasedaka

Setelah 2 hari di maklumkan, baru petang tadi saya berkesempatan menziarahi Sdr Rosli Jamil yang terlantar di Wad Hospital Kampar. Beliau dimasukkan ke hospital kerana jangkitan kuman akibat luka di tapak kaki. Walaupun tapak kaki beliau di balut, saya dapat melihat kakinya membengkak.

"Ini sudah surut bengkaknya!" beritahu Sdr Rosli.

Ketika saya sampai beliau sedang menggigil kesejukan kerana demam panas. Tidak lama saya berbual, jururawat datang untuk memberi rawatan.

Walaupun lawatan singkat saya bersama seorang teman hanya seketika, saya lihat sdr Rosli begitu bersemangat menerima tetamu. Saya menggunakan peluang yang ada melawat pesakit lain di wad tersebut. Ada yang diserang denggi, mengidap TB, pesakit Tekanan darah rendah dan sebagainya.

Saya memahami toleransi yang diberikan pihak hospital yang membenarkan lawatan waris pesakit di luar waktu lawatan jika tidak mengganggu pesakit dan petugas hospital. Saya mengucapkan tahniah kepada kakitangan hospital yang mesra pelawat itu.

No comments:

Post a Comment