Ayat

"Dan orang-orang yg beriman lelaki dan perempuan sebahagian mereka (adalah) menjadi penolong bagi sebahagi yang lain. Mereka menyuruh mengerjakan yang makruf , mencegah dari yang mungkar, mendirikan sembahyang, menunaikan zakat, dan mereka taat kepada Allah dan Rasulnya. Mereka itu akan diberi rahmat oleh Allah; Sesungguhnya Allah maha perkasa lagi maha bijaksana."
" Allah menjanjikan kepada org-org yg mukmin lelaki dan perempuan akan mendapat syurga yang dibawahnya mengalir sungai2 kekal mereka didalamnya, dan mendapat tempat2 yg bagus di syurga 'Adn. Dan keredhaan Allah adalah lebih besar. Itu adalah keberuntungan yang besar"....surah At Taubah. Ayat 71 dan 72

13 June 2009

BIDUK LALU KIAMBANG BERTAUT

Alhamdulillah, muktamar tahunan PAS kali ke55 telah berlalu. Mereka yang telah dicalonkan untuk memegang jawatan dalam saf kepimpinan telah pun terlantik. Tahniah dan syabas kepada yang menang. Yang tidak menang bermakna Allah belum perkenan untuk memegang jawatan. Tetapi tanggungjawab perlu dan wajib dilaksanakan. Ingatlah para pimpinan dalam semua peringkat bahawa amanah yang mesti dipikul amat berat. Oleh itu bekerjalah bersungguh-sungguh kerana kerja yang luar biasa oleh insan yang biaa akan menjanjikan kejayaan yang luar biasa. Bagi pemegang jawatan dalam kawasan atau di peringkat negeri dan Pusat, rancanglah aktiviti dengan teliti mengambil kira pandangan ahli dari akar umbi. Kata mantan Ketua Dewan Ulama, Ustaz Daud Iraqi : قل كل يعمل علي شاكلته >Setiap orang perlu bekerja mengikut peranan masing-masing. Apabila setiap individu dalam jamaah bekerja dengan peranan masing-masing, kerja berat akan jadi ringan. Kalau banyak bercakap. tak banyak buat kerja yang berat tetap berat. Masalah wujud di mana-mana. Cuma berfikirlah dengan kreatif agar semua yang dirancang dapat direalisasikan. Di samping itu banyakkan berdoa kepada Rabbul Jalil agar pa yang dirancang berjalan dengan baik. Kiambang dalam jamaah PAS bila-bila masa dapat ditautkan balik jika dakwah dan tarbiah dilipatgandakan.

No comments:

Post a Comment