Ayat

"Dan orang-orang yg beriman lelaki dan perempuan sebahagian mereka (adalah) menjadi penolong bagi sebahagi yang lain. Mereka menyuruh mengerjakan yang makruf , mencegah dari yang mungkar, mendirikan sembahyang, menunaikan zakat, dan mereka taat kepada Allah dan Rasulnya. Mereka itu akan diberi rahmat oleh Allah; Sesungguhnya Allah maha perkasa lagi maha bijaksana."
" Allah menjanjikan kepada org-org yg mukmin lelaki dan perempuan akan mendapat syurga yang dibawahnya mengalir sungai2 kekal mereka didalamnya, dan mendapat tempat2 yg bagus di syurga 'Adn. Dan keredhaan Allah adalah lebih besar. Itu adalah keberuntungan yang besar"....surah At Taubah. Ayat 71 dan 72

14 June 2009

LAJNAH EKONOMI MUSLIMAT KAMPAR

Baru-baru ini iaitu pada 9 Jun 2009 bertempat di Markaz TAman Melayu Jaya, Lajnah Ekonomi Muslimat PAS Kampar telah mengadakan satu taklimat usahawan berkaitan produk HPA. Taklimat berkenaan disampaikan oleh Ketua Dewan Muslimat PAS Tanjung MalimPuan Harisah Sidek. Seramai 25 orang ahli PAS dalam kalangan AJK kawasan dan cawangan hadir dalam taklimat tersebut. Penceramah yang merupakan aktivis PAS di Kawasan Tg Malim, juga bergiat cergas dalam bidang ekonomi khususnya di sekitar Tg.Malim dan Sim River. Beliau yang telah memiliki sebuah premis menjual produk HPA, rangkaian kedai emas dan Hub Halalnya, menegaskan bahawa amat perlu bagi Muslimat khususnya untuk menjana sumber ekonomi sendiri disamping sumbangan dari individu yang menyokong perjuangan ini. Pelbagai maklumat dan input telah disampaikan pada taklimat tersebut. Majlis berkenaan diakhiri dengan sesi soal jawab berkaitan produk HPA dan barangan HALAL. Dewan Muslimat PAS Kampar telah memutuskan untuk menjadikan SU Muslimat Kawasan sebagai peneraju kepada program mencari dana ini. Bagi AJK Muslimat Kawasan dan cawangan serta ahli2PAS dialu-alukan untuk sama-sama mengembangkan perniagaan ini dengan menjadi ahli HPA. Setiap keuntungan dari belian kita akan disumbangkan secara langsung kepada Dewan Muslimat. Bersama menyumbang ke arah kegemilangan jamaah PAS melalui bidang ekonomi. Sabda Rasulullah SAW : 9 par 10 sumber rezeki daripada perniagaan. Ayuh bersama-sama menggerakkan ekonomi ummah.

No comments:

Post a Comment