Ayat

"Dan orang-orang yg beriman lelaki dan perempuan sebahagian mereka (adalah) menjadi penolong bagi sebahagi yang lain. Mereka menyuruh mengerjakan yang makruf , mencegah dari yang mungkar, mendirikan sembahyang, menunaikan zakat, dan mereka taat kepada Allah dan Rasulnya. Mereka itu akan diberi rahmat oleh Allah; Sesungguhnya Allah maha perkasa lagi maha bijaksana."
" Allah menjanjikan kepada org-org yg mukmin lelaki dan perempuan akan mendapat syurga yang dibawahnya mengalir sungai2 kekal mereka didalamnya, dan mendapat tempat2 yg bagus di syurga 'Adn. Dan keredhaan Allah adalah lebih besar. Itu adalah keberuntungan yang besar"....surah At Taubah. Ayat 71 dan 72

02 August 2010

RAKYAT DIDAHULUKAN..........

Berikut adalah beberapa isu yang menunjukkan rakyat didahulukan, pencapaian diutamakan.
GMI - mereka yang terlibat dengan kumpulan baru ditangkap polis. ISA adalah akta yang zalim mengikut tesis Ph.D Dr. Rais Yatim. Setelah berada dalam kerajaan apa yang berlaku?

Penyelarasan harga barang - begitu juga, kata saja penyelarasan harga barang, tapi sebenarnya naik harga barang. Yang bergaji atau berpendapatan tetap pun bersungut, macam mana dengan orang yang tiada pendapatan tetap.. Rakan saya yang tinggal di kampung bersungut bila beliau membeli setong gas berharga
RM 27. Terkejut bukan kepalang. Duit sebanyak itu boleh dibelanjakan selama tiga hari.

Isu Felcra - satu lagi . Bagaimana rakyat didahulukan. Warga Felcra dan orangramai dinafikan hak untuk mengetahui fakta sebenar. Adakah ini melambangkan Rakyat didahulukan?    

No comments:

Post a Comment