Ayat

"Dan orang-orang yg beriman lelaki dan perempuan sebahagian mereka (adalah) menjadi penolong bagi sebahagi yang lain. Mereka menyuruh mengerjakan yang makruf , mencegah dari yang mungkar, mendirikan sembahyang, menunaikan zakat, dan mereka taat kepada Allah dan Rasulnya. Mereka itu akan diberi rahmat oleh Allah; Sesungguhnya Allah maha perkasa lagi maha bijaksana."
" Allah menjanjikan kepada org-org yg mukmin lelaki dan perempuan akan mendapat syurga yang dibawahnya mengalir sungai2 kekal mereka didalamnya, dan mendapat tempat2 yg bagus di syurga 'Adn. Dan keredhaan Allah adalah lebih besar. Itu adalah keberuntungan yang besar"....surah At Taubah. Ayat 71 dan 72

20 September 2009

DURI DALAM DAGING

Semalam semasa suami balik dari surau, salah seorang AJK surau TAman Sentosa memberikan suami sampul surat yabg berisi satu set khutbah hari raya Idilfitri. Tengok-tengok cerita dia sama dengan slogan Hizbut Tahrir iaitu menegakkan Syariah dan Khilafah di Malaysia. Sebelum daripada ini, AJK Pas Kawasan dah menerima satu sampul surat berisi maklumat penubuhan Hazbut Tahrir. Minta berhati-hati kerana mereka pada asalnya adalah ahli PAS. Bezanya mereka ahli PAS yang sibuk sangat antaranya dengan business sehingga tidak pernah untuk hadir usrah khasnya di cawangan. Inilah bahananya jika bersama jamaah tetapi tak mahu ditarbiah. Ambil Islam dan tafsir ayat Quran ikut akal sahaja. Tetapi mereka ke kawasan yang tidak kuat PASnya dan mula ganggu dari dalam.

Quran menyebut:" mereka yang Allah kukuhkan kedudukan di muka bumi, mengajak manusia mendirikan solat, mengeluarkan zakat, suruh kebaikan dan cegah mungkar." Kalau nak memerintah kena ada kuasa, tak ada kuasa bagaimana nak buat? Apakah medium yang nak diguna pakai untuk mendapat kuasa? Nabi Muhammad pun berpolitik dan memilih pimpinan untuk memerintah bahkan Baginda seorang negarawan yang ulung. Jadi berhati-hati dengan mereka. Duri dalam daging ini cukup bahaya.

No comments:

Post a Comment