Ayat

"Dan orang-orang yg beriman lelaki dan perempuan sebahagian mereka (adalah) menjadi penolong bagi sebahagi yang lain. Mereka menyuruh mengerjakan yang makruf , mencegah dari yang mungkar, mendirikan sembahyang, menunaikan zakat, dan mereka taat kepada Allah dan Rasulnya. Mereka itu akan diberi rahmat oleh Allah; Sesungguhnya Allah maha perkasa lagi maha bijaksana."
" Allah menjanjikan kepada org-org yg mukmin lelaki dan perempuan akan mendapat syurga yang dibawahnya mengalir sungai2 kekal mereka didalamnya, dan mendapat tempat2 yg bagus di syurga 'Adn. Dan keredhaan Allah adalah lebih besar. Itu adalah keberuntungan yang besar"....surah At Taubah. Ayat 71 dan 72

14 September 2009

Sumbangan Aidil Fitri

Pimpinan Pakatan Rakyat bersama Pengarah Program, Tn Hj Supian

Pn Fatehah menyampaikan sumbangan

Antara yang hadir

Pada 13 September 2009, Dewan Muslimat dengan kerjasama Lajnah Kebajikan Pas Kawasan Kampar dan DPP Kampar telah mengadakan program penyampaian sumbangan Hari Raya kepada orang miskin dan anak-anak yatim di Pusat Khidmat Masyarakat Tualang Sekah.

Sebanyak 110 beg beras dan RM 6000 telah diagih-agih kan kepada golongan ini. Selain itu, beberapa kotak pakaian terpakai juga disediakan untuk dipilih sendiri oleh mereka yang berkenan. Sumbangan telah disempurnakan oleh Pn Fatehah Datuk Seri Nizar yang mewakili ibunya yang tidak dapat hadir. Majlis juga diserikan dengan kehadiran pimpinan Pakatan Rakyat seperti Timbalan YDP PAS Kawasan, Ust Shuib Hussien, Adun Malim Nawar, YB Kasvinder dan Adun Simpang Pulai, YB Chan Min Kai.

Kegembiraan jelas terpancar di wajah mereka yang menerima sumbangan. Seorang penerima dari Ayer Hitam Labu yang dikenali dengan MakCik Konit dengan terharu menyatakan rasa syukur dengan sumbangan itu. Beliau yang telah tua dan sering uzur tinggal seorang diri memberitahu, dulu semasa masih kuat, beliau selalu pergi memancing tilapia di lombong untuk menyara diri. Kini beliau hanya mengharapkan bantuan anak-anak yang juga hidup susah.

No comments:

Post a Comment