Ayat

"Dan orang-orang yg beriman lelaki dan perempuan sebahagian mereka (adalah) menjadi penolong bagi sebahagi yang lain. Mereka menyuruh mengerjakan yang makruf , mencegah dari yang mungkar, mendirikan sembahyang, menunaikan zakat, dan mereka taat kepada Allah dan Rasulnya. Mereka itu akan diberi rahmat oleh Allah; Sesungguhnya Allah maha perkasa lagi maha bijaksana."
" Allah menjanjikan kepada org-org yg mukmin lelaki dan perempuan akan mendapat syurga yang dibawahnya mengalir sungai2 kekal mereka didalamnya, dan mendapat tempat2 yg bagus di syurga 'Adn. Dan keredhaan Allah adalah lebih besar. Itu adalah keberuntungan yang besar"....surah At Taubah. Ayat 71 dan 72

25 April 2009

Konsert Jom Heboh TV3 di Perak.

Jom Heboh kembali ke Perak.
Inilah wajah sebenar UMNO yang gemarkan hiburan melampau. Mereka tidak peduli dengan keruntuhan akhlak anak muda kita. Mereka tidak peduli dengan dosa dan pahala. Mereka tidak peduli dengan arahan Dato' Seri Mufti yang menyatakan penganjuran Konsert Jom Heboh TV3 adalah haram.

Konsert yang bakal diadakan di Pengkalan Tentera Laut DiRaja Malaysia (TLDM), Lumut pada 25 dan 26 April ini amat dikesali kerana Dato' Seri Dr Zambry Abdul Kadir sepatutnya mendapatkan nasihat terlebih dahulu daripada Mufti Perak, Dato' Seri Haji Harussani Zakaria berhubung perkara tersebut.Beliau juga boleh merujuk kepada keputusan Majlis Mufti-Mufti Malaysia yang dibuat pada 30 Julai 2004 memutuskan bahawa konsert "Sure Heboh" (sebelum ditukar nama Jom Heboh) TV3 adalah haram kerana ia melalai dan menggalakkan maksiat di kalangan anak-anak muda.

Jangan pulak wanita dan putri dari Kampar turut menyesakkan diri ke sana!!

No comments:

Post a Comment