Ayat

"Dan orang-orang yg beriman lelaki dan perempuan sebahagian mereka (adalah) menjadi penolong bagi sebahagi yang lain. Mereka menyuruh mengerjakan yang makruf , mencegah dari yang mungkar, mendirikan sembahyang, menunaikan zakat, dan mereka taat kepada Allah dan Rasulnya. Mereka itu akan diberi rahmat oleh Allah; Sesungguhnya Allah maha perkasa lagi maha bijaksana."
" Allah menjanjikan kepada org-org yg mukmin lelaki dan perempuan akan mendapat syurga yang dibawahnya mengalir sungai2 kekal mereka didalamnya, dan mendapat tempat2 yg bagus di syurga 'Adn. Dan keredhaan Allah adalah lebih besar. Itu adalah keberuntungan yang besar"....surah At Taubah. Ayat 71 dan 72

30 April 2009

Sambutan Ceramah Pakatan Rakyat di Kampar

Gambar dipetik dari blog Perakini

Masyarakat pelbagai kaum memeriahkan majlis ceramah penerangan Pakatan Rakyat di Mambang Diawan, Kampar. Desakan supaya DUN segera dibubarkan menjadi intipati penceramah jemputan pada malam itu. Antara penceramah itu ialah YB DS Ir Hj Nizar, Nga Kor Ming dan Chen Fock Chai, Khalil Idham Lim, Khesvinder Singh dan Chan Ming Kai.

DS Ir Hj Nizar menegaskan kuasa untuk menentukan siapa yang perlu menerajui Kerajaan Negeri Perak perlu diserahkan kepada rakyat, bukan mahkamah. Mahkamah Persekutuan juga mendapati banyak fakta dan isu yang bercanggah hingga kes dikembalikan kepada Mahkamah Tinggi.

Kemenangan Pakatan Rakyat di Bukit Gantang adalah isyarat yang jelas dari rakyat. Ini membuatkan PM6, DS Najib takut untuk menghadapi Pilihan Raya kecil yang akan datang.

Kehadiran ribuan penyokong Pakatan Rakyat hingga menimbulkan kesesakan di Pekan Kecil Mambang Diawan adalah fenomena baru di sini. Ramai penyokong UMNO tertanya-tanya dari mana mereka datang...Barangkali mereka tidak menyangka masyarakat pelbagai kaum di sini telah menerima Pakatan rakyat . Suasana paling menarik ialah apabila kaum Cina turut menggantung Bendera Bulan di sepanjang jalan ke tempat ceramah.

No comments:

Post a Comment