Ayat

"Dan orang-orang yg beriman lelaki dan perempuan sebahagian mereka (adalah) menjadi penolong bagi sebahagi yang lain. Mereka menyuruh mengerjakan yang makruf , mencegah dari yang mungkar, mendirikan sembahyang, menunaikan zakat, dan mereka taat kepada Allah dan Rasulnya. Mereka itu akan diberi rahmat oleh Allah; Sesungguhnya Allah maha perkasa lagi maha bijaksana."
" Allah menjanjikan kepada org-org yg mukmin lelaki dan perempuan akan mendapat syurga yang dibawahnya mengalir sungai2 kekal mereka didalamnya, dan mendapat tempat2 yg bagus di syurga 'Adn. Dan keredhaan Allah adalah lebih besar. Itu adalah keberuntungan yang besar"....surah At Taubah. Ayat 71 dan 72

26 July 2009

BN semakin goyang.

Oleh Raja Sedaka.

Kedudukan BN sebagai parti pemerintah semakin goyang menjelang PRU 13. Jika bekas naib presiden MCA Datuk Chua Ju Meng telah menyertai Pakatan Rakyat, semalam Datuk S.S Subramaniam, bekas Naib presiden MIC pula telah menyertai PKR, bersama-sama sejumlah pengikutnya.

Masa yang akan menentukan giliran naib presiden Gerakan Huan Cheng Guan pula menyertai PKR setelah beliau yang kini digantung 3 tahun oleh partinya telah berjinak-jinak dengan pimpinan PKR.

Beberapa isu yang semakin menjerut BN seperti kes kematian misteri TBH (Teoh Beng Hock), kenaikan harga tambang pengangkutan awam, ISA, PPSMI dan kes-kes rasuah pimpinan BN telah membuatkan rakyat mula mengintai kelebihan menyertai Pakatan Rakyat.

Kerajaan BN Perak juga berada di ambang kehancuran. Disamping pening dengan kelincahan YB Jamaludin bermain politik dengan BN kerana beliau menjadi penentu hidup mati BN di Perak, kerajaan BN Perak juga menyaksi pertingkahan antara MB UMNO dan Mantan MB UMNO.

No comments:

Post a Comment