Ayat

"Dan orang-orang yg beriman lelaki dan perempuan sebahagian mereka (adalah) menjadi penolong bagi sebahagi yang lain. Mereka menyuruh mengerjakan yang makruf , mencegah dari yang mungkar, mendirikan sembahyang, menunaikan zakat, dan mereka taat kepada Allah dan Rasulnya. Mereka itu akan diberi rahmat oleh Allah; Sesungguhnya Allah maha perkasa lagi maha bijaksana."
" Allah menjanjikan kepada org-org yg mukmin lelaki dan perempuan akan mendapat syurga yang dibawahnya mengalir sungai2 kekal mereka didalamnya, dan mendapat tempat2 yg bagus di syurga 'Adn. Dan keredhaan Allah adalah lebih besar. Itu adalah keberuntungan yang besar"....surah At Taubah. Ayat 71 dan 72

14 July 2009

SYUKUR KEPADAMU YA ALLAH!

Alhamdulillah , hanya pujian bagi Allah tuhan semesta alam. Sudah ditakdirkan bahawa PAS akan memenangi Pilihanraya Manik Urai kali ini. Allah maha mengetahui mengapa PAS diberi kemenangan dan mengapa PAS hanya menang dengan majoriti tipis. Kemenangan merupakan ujian Allah Taala kepada setiap hambaNya. Apa tujuan Allah jadikan kehidupan kita kalau bukan untuk menguji sejauh mana ketaatan kita kepada Nya?

Jangan leka lagi wahai muslimat sekelian. Bangun dan bekerjalah bersungguh-sungguh kerana kejayaan tidak akan datang bergolek. Hadirilah program yang dirancang sama ada di peringkat cawangan, kawasan atau negeri. Jangan muslimat hanya berminat dengan qiamulail sahaja. Kerja pengurusan dalam jamaah, kerja pilihanraya semuanya sama penting.

Tak sempurna satu perkara walau kurang penting, maka semua perkara yang penting tidak akan sempurna. Bagi yang sudah agak lanjut usia atau warga emas bangunlah untuk solat malam dan bermunajat. Yang agak muda bukan setakat bangun malam tetapi hadirkan diri dalam pelbagai program sama ada berkaitan pilihanraya, tarbiah, penerangan dan makmurkan aktiviti kebajikan di semua peringkat. Ingat muslimat semua, perjuangan mendaulatkan agama Allah di muka bumi wajib dan dituntut. Jika kamu membantu menyebarkembangkan agama Allah di muka bumi Allah akan membantu kamu dalam apa jua perkara dan mengukuhkan pendirian kamu.

Pendirian yang kukuh amat penting dalam perjuangan kita. Jangan bila dah pegang jawatan dalam kerajaan, dah digula-gulakan oleh pangkat dan segala imbuhan maka pendirian kita goyang bak lalang dipuput angin. Tetapkan pendirian anda semua. Tahu matlamat yang hendak dituju. Selalulah bermuhasabah diri.Jinakkan diri dengan al Quran dan ilmu pengetahuan berkaitan dan juga tak kurang penting memahami isu semasa supaya kita boleh memberi info kepada sahabat kita walau berlainan fahaman tentang visi dan misi perjuangan Islam melalui PAS.

Bangun wahai muslimat semua. Hadirkan diri anda ke IJTIMAKAMILIN di Markas Air Kuning Taiping pada 19 Julai, 2009. Jam 8 - 12.30 tengahari. Sebelah petang pula sesi Ketua muslimat-ketua muslimat dengan setiusah kawasan-kawasan. Terus mara untuk menghadapi pelbagai kemungkinan di negeri Perak khususnya.

No comments:

Post a Comment