Ayat

"Dan orang-orang yg beriman lelaki dan perempuan sebahagian mereka (adalah) menjadi penolong bagi sebahagi yang lain. Mereka menyuruh mengerjakan yang makruf , mencegah dari yang mungkar, mendirikan sembahyang, menunaikan zakat, dan mereka taat kepada Allah dan Rasulnya. Mereka itu akan diberi rahmat oleh Allah; Sesungguhnya Allah maha perkasa lagi maha bijaksana."
" Allah menjanjikan kepada org-org yg mukmin lelaki dan perempuan akan mendapat syurga yang dibawahnya mengalir sungai2 kekal mereka didalamnya, dan mendapat tempat2 yg bagus di syurga 'Adn. Dan keredhaan Allah adalah lebih besar. Itu adalah keberuntungan yang besar"....surah At Taubah. Ayat 71 dan 72

13 July 2009

ASSALAMUALAIKUM SEMUA.

Sejak Muktamar Pusat sampai sekarang blog ini tak sempat diupdate. Maap banyak-banyak. Itulah muslimat semua, masa ibarat pedang. Tak pandai kita uruskan masa berlalu begitu sahaja. Mudah-mudahan masa yang berlalu terisi dengan aktiviti yang berfaedah untuk semua. Masa cuti lepas sempat buat satu saja program Muslimat iaitu takloimat HPA. Baru-baru ini buat program Motivasi Muslimat under Lajnah Penerangan iaitu pada 5 Julai yang lalu. Penceramah yang diundang ialah Puan Suhaiza Shuib Pengarah Pilihanraya Negeri. Betullah apa yang dikatakan oleh beliau ziarah mengukuhkan ukhuwwah dalam kalangan ahli di cawangan amat penting. Kalau mereka tidak aktif maka kawasan dipersalahkan kerana kawasanlah mentornya. Kalau kawasan tidak aktif pula, Muslimat Negeri kena pandang-pandang le apa sebabnya. Kadang-kadang silap teknik mendekati ahli cawangan ni pun menyebabkan cawangan bukan semakin berkembang tetapi semakin menguncup. Kami di Kampar dah mula untuk menziarahi cawangan. Petang semalam sempat ziarah rumah Ketua Cawangan Tg Tualang dan Batu 7. Dapat berjumpa dengan isteri masing-masing. Insya Allah akan disusuli dengan ziarah ukhuwwah dalam masa yang terdekat ini. UntukMuslimat Kampar, jemputan untuk menghadiri Program Lajnah Tarbiah iaitu Qiamullail di Markas Taman Melayu Jaya bermula petang Jumaat 17 Julai. Jemputlah datang . Makmurkanlah aktiviti yang menjana minda dan rohani yang cemerlang... Mudah-mudahan segala dosa kita diampun oleh Allah.

No comments:

Post a Comment