Ayat

"Dan orang-orang yg beriman lelaki dan perempuan sebahagian mereka (adalah) menjadi penolong bagi sebahagi yang lain. Mereka menyuruh mengerjakan yang makruf , mencegah dari yang mungkar, mendirikan sembahyang, menunaikan zakat, dan mereka taat kepada Allah dan Rasulnya. Mereka itu akan diberi rahmat oleh Allah; Sesungguhnya Allah maha perkasa lagi maha bijaksana."
" Allah menjanjikan kepada org-org yg mukmin lelaki dan perempuan akan mendapat syurga yang dibawahnya mengalir sungai2 kekal mereka didalamnya, dan mendapat tempat2 yg bagus di syurga 'Adn. Dan keredhaan Allah adalah lebih besar. Itu adalah keberuntungan yang besar"....surah At Taubah. Ayat 71 dan 72

30 September 2009

PRK Bagan Pinang: UMNO pilih calon korup!

Apabila desakan kuat penyokong akar umbi di Teluk Kemang, akhirnya UMNO tunduk untuk meletakkan Tan Sri Isa Samad sebagai Calon BN di PRK Bagan Pinang. UMNO tidak lagi menghormati pandangan dan nasihat mantan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir. Segala nasihatnya dihumban jauh hingga Tun merajuk tidak mahu berkempen di Bagan Pinang.

Dengan sayu beliau berkata, "Beliau adalah calon parti, saya sokong. Pendapat peribadi saya tidak perlu diambil kira". Sedih mendengar rintihan Tun itu.

Mungkin orang luar tidak tahu kelebihan Isa Samad. Disamping auranya yang menggetarkan ramai, ia juga popular kepada seluruh rakyat Negeri Sembilan kerana jasanya menjadi MB selama 25 tahun. Malah Teluk Kemang adalah kubu kuat beliau.

Walaupun ramai melihat najis politik wang yang terpalit di muka Isa Samad dengan pandangan yang jijik, UMNO tetap memilihnya.
Pemilihan Isa ini juga membuktikan bahawa transformasi yang mahu dilakukan oleh PM itu adalah janji palsu dan sekadar retorik untuk menyedapkan halwa telinga sahaja.

Ini bermakna, Umno masih lagi mahu membela dan memeliharan pemimpin-pemimpin yang korup dan tidak beramanah.
Ketika didapati bersalah kerana melanggar kod etika UMNO, beliau hanya menerima hukuman digantung selama 3 tahun dari UMNO. Beliau hanya berehat menikmati segala emolumen, pencen, dan faedah lain semasa khidmatnya dengan kerajaan. Beliau juga tidak dirujuk kepada BPR atau kini SPRM kerana mengamalkan rasuah.

Betullah, UMNO dulu , kini dan selamanya rasuah!

Terserahlah kepada pengundi pos yang terdiri daripada anggota tentera dan Polis untuk menentukan nasib Isa.

Mungkin ramai yang sudah melupakan kes rasuah beliau .

Di bawah diturunkan kisah itu.

Lembaga Disiplin Umno menggantung keahliannya selama tiga tahun (24 Jun 2005 hingga 23 Jun 2008) berhubung amalan politik wang dalam Perhimpunan Agung UMNO 2004 selepas menangi jawatan naib presiden. Lembaga Disiplin UMNO dipengerusikan oleh Tan Sri Tengku Ahmad Rithauddeen Ismail. Beliau bersalah terhadap lima daripada sembilan pertuduhan politik wang .Antaranya membabitkan penganjuran pertemuan, mengadakan majlis makan dan memberi wang untuk membeli undi.





2 comments:

  1. Kemengan Permatang Pasir akan berulang di Bagan Pinag. UMNO meletakan calun 2x 5 seperti Permatang Pasir

    ReplyDelete
  2. kalo menang jugak, sah bn memang perasuah dan pelindung rasuah

    ReplyDelete