Ayat

"Dan orang-orang yg beriman lelaki dan perempuan sebahagian mereka (adalah) menjadi penolong bagi sebahagi yang lain. Mereka menyuruh mengerjakan yang makruf , mencegah dari yang mungkar, mendirikan sembahyang, menunaikan zakat, dan mereka taat kepada Allah dan Rasulnya. Mereka itu akan diberi rahmat oleh Allah; Sesungguhnya Allah maha perkasa lagi maha bijaksana."
" Allah menjanjikan kepada org-org yg mukmin lelaki dan perempuan akan mendapat syurga yang dibawahnya mengalir sungai2 kekal mereka didalamnya, dan mendapat tempat2 yg bagus di syurga 'Adn. Dan keredhaan Allah adalah lebih besar. Itu adalah keberuntungan yang besar"....surah At Taubah. Ayat 71 dan 72

12 May 2009

Gerakkan Persiapan Pilihanraya!!

Jika mendapat perkenan Sultan, Perak akan menghadapi piliharaya kecil di seluruh negeri apabila DUN dibubarkan.

Hanya pemimpin yang berani dan memikirkan kepentingan rakyat sahaja yang sanggup mengambil risiko kehilangan jawatan dan kuasa dengan momohon pembubaran DUN. MB Perak yang sah, Dato' seri Ir Hj Nizar memberi contoh pemimpin yang berjiwa besar. Beliau berjuang sekian lama, berceramah hampir setiap hari dan menggerakkan kempen agar DUN segera dibubarkan agar kemelut politik dapat dileraikan.


UMNO tidak perlu takut atau risau. Jika mereka mendakwa mendapat sokongan rakyat, ayuh kita ke gelanggang rakyat. Biar rakyat yang menentukan kerajaan yang mereka mahu. Itulah makna demokrasi. Jika PM6 sering mengeluh pilihanraya kecil melibatkan kos yang tinggi, elakkanlah menggunakan wang untuk membeli undi. Juga membuat projek mee segera!

Jika pilihanraya diadakan, peranan muslimat sangat penting kerana peratus pengundi wanita adalah tinggi. Kerja-kerja pilihanraya yang mencabar dan penuh dengan muslihat, perlu dihadapi dengan jiwa yang kental, lebih-lebih lagi apabila berhadapan dengan BN yang sanggup melakukan apa sahaja untuk menang .Jadikan pengalaman di PRK Bkt Gantang sebagai panduan. Muslimat PAS dan wanita dalam Pakatan Rakyat perlu mengembeling tenaga dan kekuatan untuk menggerakkan jentera pilihanraya semaksima mungkin.

No comments:

Post a Comment