Ayat

"Dan orang-orang yg beriman lelaki dan perempuan sebahagian mereka (adalah) menjadi penolong bagi sebahagi yang lain. Mereka menyuruh mengerjakan yang makruf , mencegah dari yang mungkar, mendirikan sembahyang, menunaikan zakat, dan mereka taat kepada Allah dan Rasulnya. Mereka itu akan diberi rahmat oleh Allah; Sesungguhnya Allah maha perkasa lagi maha bijaksana."
" Allah menjanjikan kepada org-org yg mukmin lelaki dan perempuan akan mendapat syurga yang dibawahnya mengalir sungai2 kekal mereka didalamnya, dan mendapat tempat2 yg bagus di syurga 'Adn. Dan keredhaan Allah adalah lebih besar. Itu adalah keberuntungan yang besar"....surah At Taubah. Ayat 71 dan 72

28 May 2009

Panas!: Kisah Rumahtangga Artis

Sejak sebulan dua ini, akhbar arus perdana menjaja berita rumahtangga artis-artis tempatan untuk melariskan jualan akhbar mereka. Peluang ini terhidang kerana mentalilti masyarakat Melayu yang sukakan hiburan dan menyanjung tinggi cara hidup golongan artis.
Bila berkahwin, berita perkahwinan mendapat liputan TV dan majalah hiburan, sejak zaman sebagai sepasang kekasih lagi.

Seorang sahabat kita yang juga bekas artis rock, bertukar karier sebagai pendakwah bebas dan kemudian menjadi artis nasyid dan pengacara di sebuah stesyen TV berbayar juga turut terperangkap dalam hidup glamour artis. Kisah rumahtangganya menjadi tatapan rakyat Malaysia sejak meletup seminggu yang lalu.

Saya juga mendapat sms daripada kawan-kawan yang bertanyakan kisah ustaz rock ini. Maklumlah, rumah keluarganya di Gopeng sahaja. Jawapan saya, tunggulah Ustaz Rock itu muncul membuat kenyataan atau sidang akhbar . Kalau tiada, tunggulah siaran terjah di Melodi TV3!!

Saya menyukai pendekatan Ustaz Rock ini yang berjaya menarik ramai anak muda ke majlis ceramah. Setiap ucapan beliau tentunya menjadi panduan anak muda. Apakah nasihat dan titipan motivasi beliau akan kembali menyentap perasaan mereka jika akhlaknya sendiri dipertikai umum?

No comments:

Post a Comment