Ayat

"Dan orang-orang yg beriman lelaki dan perempuan sebahagian mereka (adalah) menjadi penolong bagi sebahagi yang lain. Mereka menyuruh mengerjakan yang makruf , mencegah dari yang mungkar, mendirikan sembahyang, menunaikan zakat, dan mereka taat kepada Allah dan Rasulnya. Mereka itu akan diberi rahmat oleh Allah; Sesungguhnya Allah maha perkasa lagi maha bijaksana."
" Allah menjanjikan kepada org-org yg mukmin lelaki dan perempuan akan mendapat syurga yang dibawahnya mengalir sungai2 kekal mereka didalamnya, dan mendapat tempat2 yg bagus di syurga 'Adn. Dan keredhaan Allah adalah lebih besar. Itu adalah keberuntungan yang besar"....surah At Taubah. Ayat 71 dan 72

31 May 2009

PRK Penanti Aman Tanpa BN


Seawal 8.00 pagi, pengundi mula berbaris untuk mengundi pada pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Penanti. Mereka akan mengajar UMNO erti demokrasi.

Kempen pelihanraya kali ini aman tanpa penyertaan UMNO dan Barisan Nasional. Tiada juga kedengaran isu pengundi hantu atau jurukempen parti makan angin jam 4.00 pagi sepertimana yang berlaku di Bukit Gantang tempohari.

Pilihan raya kecil DUN Penanti menyaksikan pertandingan empat penjuru antara Timbalan Pengerusi Perhubungan PKR Pulau Pinang, Dr. Mansor Othman, 59; bekas Ketua Wanita PKR Pulau Pinang, Aminah Abdullah, 56; Bekas Ketua Cawangan Parti Gerakan, Nai Khan Ari, 41 dan Bekas Calon Bebas Bukit Gantang, Kamarul Ramizu Idris, 42.

Barisan Nasional tidak meletakkan calon kerana menjangkakan akan kalah dan menanggung malu. Alasan standard yang diberikan ialah menjimatkan kos.

Terdapat sembilan buah pusat mengundi dengan 32 saluran.

Proses penjumlahan undi akan diadakan di Dewan Besar Institut Kemahiran Belia Negara (IKBN) Bukit Mertajam.

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menjangkakan keputusan pilihan raya kecil DUN Penanti akan diketahui selewat-lewatnya pukul 8.30 malam ini.


No comments:

Post a Comment