Ayat

"Dan orang-orang yg beriman lelaki dan perempuan sebahagian mereka (adalah) menjadi penolong bagi sebahagi yang lain. Mereka menyuruh mengerjakan yang makruf , mencegah dari yang mungkar, mendirikan sembahyang, menunaikan zakat, dan mereka taat kepada Allah dan Rasulnya. Mereka itu akan diberi rahmat oleh Allah; Sesungguhnya Allah maha perkasa lagi maha bijaksana."
" Allah menjanjikan kepada org-org yg mukmin lelaki dan perempuan akan mendapat syurga yang dibawahnya mengalir sungai2 kekal mereka didalamnya, dan mendapat tempat2 yg bagus di syurga 'Adn. Dan keredhaan Allah adalah lebih besar. Itu adalah keberuntungan yang besar"....surah At Taubah. Ayat 71 dan 72

11 May 2009

Nizar MB Perak yang sah! TAHNIAH!!



Oleh: Rajasedaka

Mahkamah Tinggi hari ini mengisytiharkan Datuk Seri Ir. Mohammad Nizar Jamaluddin dari Pakatan Rakyat sebagai Menteri Besar Perak yang sah. Nizar telah kehilangan jawatan tersebut awal Februari berikutan krisis politik Perak.

Datuk Seri Dr. Zambry Abdul Kadir telah memohon agar menangguhkan pelaksanaan keputusan sementara mahu mengemukakan rayuan. Hakim Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur Datuk Abdul Aziz Abdul Rahim mula membacakan kertas penghakiman bermula kira-kira 2.30 petang. Nizar daripada Pakatan Rakyat memfailkan kesnya 13 Februari lalu supaya mahkamah mengisytiharkan beliau sebagai Menteri Besar yang sah.

Hakim memberi alasan penghakiman yang panjang. Antara lain beliau menyebut, Ir Nizar tidak pernah menghadapi undi tidak percaya dalam DUN Perak. Benarlah kata Che Det, kerajaan BN agak gopoh dalam usaha merebut kuasa!

Dengan pengisytiharan yang bersejarah itu, Dr Zambry terlucut segala hak dan gelaran YAB MB. Beliau tidak boleh lagi menjalankan apa-apa tugas dan urusan yang melibatkan tugas MB. Segala keputusan dan perancangan MB haram sebelum ini terbatal dan tidak laku lagi. Beliau juga perlu mengosongkan pejabat MB dengan segera. Harap Sdr Amran pantau sikit malam ini bangunan SUK tu.... bimbang nanti ada fail dan harta kerajaan yang hilang!!

Tentu sekali orang yang paling menggigil sekarang ialah Datok SUK yang begitu ligat mengatur rencana menekan, menghalau dan mengganggu MB Nizar dan barisan exconya. Mungkin mereka menyangka kuasa bersama mereka selama-lamanya. Tetapi berkat doa dan munajat rakyat, akhirnya Allah mentaqdirkan kemenangan kepada rakyat.

Talian hayat mereka yang terakhir ialah memohon rayuan di Mahkamah Persekutuan.


No comments:

Post a Comment